Specifieke ontwikkelomgeving: complexe functionaliteiten - Organisatie pingpongtornooi

Je organiseert jaarlijks een pingpongtornooi voor jouw vrienden. Via loting wordt het wedstrijdschema bepaald. Er zijn 10 spelers en 2 reeksen (reeks A en reeks B). Per wedstrijd ligt het tijdstip vast, namen spelers en de reeks. Dit wedstrijdschema mag ‘hardcoded’ ingegeven worden. Omdat de wedstrijden niet te lang zouden duren, is een wedstrijd gewonnen bij twee gewonnen sets (tot 15 of met 2 punten verschil). Er worden dus maximum drie games gespeeld.
 
Na elke wedstrijd wordt het resultaat ingegeven (vb. 15-6, 14-16, 15-10). Voor elke nieuwe input wordt de huidige stand van zaken geactualiseerd: tussenstand wordt getoond (gesorteerd) voor reeks A en Reeks B.  
 
Als alle wedstrijden gespeeld zijn, wordt dynamisch bepaald wie de halve finales speelt:
  • winnaar van reeks A tegen twee van reeks B
  • tweede van reeks A tegen winnaar van reeks B
Na het verwerken van de resultaten van de wedstrijden van de halve finales, wordt dynamisch bepaalt wie de finale speelt. Hierna wordt de eindstand getoond en wordt de winnaar in de bloemetjes gezet.