E-services - mogelijke invulling van BC023

Modules: 
We benadrukken hier nogmaals dat onderstaande voorbeelden van leerinhouden niet bindend zijn en bedoeld zijn ter inspiratie voor je eigen module. Welke leerinhouden je zelf zal gebruiken zal telkens afhankelijk zijn van de doelgroep voor wie je de module zal geven. Denk gerust zelf na welke leerinhouden je zou gebruiken voor deze basiscompetentie. Wanneer je zelf een eigen invulling hebt voor deze basiscompetentie, kan je deze gerust bij ons indienen via de link op de website Indienen BC.
 
  • Concrete taak oplossen door het beste programma te kiezen
  • Help-content in de cloud opslaan zodat het overal beschikbaar is 
  • Help-functie van het gebruikte softwarepakket gebruiken
  • Taken automatiseren via een spreadsheet bijv. puntenlijst, factuur 
  • Cijfergegeven visualiseren via een grafiek 
  • Automatische berekeningen laten uitvoeren 
  • Informatie opzoeken op het internet om problemen op te lossen
    • Online Support gebruiken
    • online forums raadplegen
    • supportsite van fabrikant
  • Websites van betreffende e-services kunnen doorzoeken naar hulp.
  • Kan e-mailen / chatten / videochatten met hulplijnen van e-services indien bestaande.
  • Kan gebruik maken van een e-ID lezer om identiteitskaart in te lezen om toepassingen te kunnen gebruiken.
  • Heeft de reflex om oplossingen te zoeken op het internet, eventueel met video instructies.
  • Kan handleidingen opzoeken.
  • Heeft kennis wanneer een website 100% betrouwbaar is.