Basiscompetenties + invullingen van de module

Weblay-out en -functionaliteiten - mogelijke invulling van BC013

Opleiding: 


We benadrukken hier nogmaals dat onderstaande voorbeelden van leerinhouden niet bindend zijn en bedoeld zijn ter inspiratie voor je eigen module. Welke leerinhouden je zelf zal gebruiken zal telkens afhankelijk zijn van de doelgroep voor wie je de module zal geven. Denk gerust zelf na welke leerinhouden je zou gebruiken voor deze basiscompetentie. Wanneer je zelf een eigen invulling hebt voor deze basiscompetentie, kan je deze gerust bij ons indienen via de link op de website Indienen BC.

  • Kan verantwoord omgaan met andermans digitale producten en pleegt geen plagiaat qua inhoud en webdesign.
  • Is zich bewust van zijn digitale voetafdruk (het online zetten van websites, het gebruik van fora, ... laat sporen na).
  • Kent de gezondheidsrisico’s die het gebruik van digitale technologie met zich meebrengen o.a. m.b.t. ergonomie, verslaving, ...
 
 

Weblay-out en -functionaliteiten - mogelijke invulling van BC017

Opleiding: 


We benadrukken hier nogmaals dat onderstaande voorbeelden van leerinhouden niet bindend zijn en bedoeld zijn ter inspiratie voor je eigen module. Welke leerinhouden je zelf zal gebruiken zal telkens afhankelijk zijn van de doelgroep voor wie je de module zal geven. Denk gerust zelf na welke leerinhouden je zou gebruiken voor deze basiscompetentie. Wanneer je zelf een eigen invulling hebt voor deze basiscompetentie, kan je deze gerust bij ons indienen via de link op de website Indienen BC.

  • Voert regelmatig updates van de gebruikte software uit.
  • Gebruikt verschillende wachtwoorden om toegang te krijgen tot materiaal, apparaten en digitale diensten en verandert deze paswoorden systematisch.
 

Weblay-out en -functionaliteiten - mogelijke invulling van BC023

Opleiding: 


We benadrukken hier nogmaals dat onderstaande voorbeelden van leerinhouden niet bindend zijn en bedoeld zijn ter inspiratie voor je eigen module. Welke leerinhouden je zelf zal gebruiken zal telkens afhankelijk zijn van de doelgroep voor wie je de module zal geven. Denk gerust zelf na welke leerinhouden je zou gebruiken voor deze basiscompetentie. Wanneer je zelf een eigen invulling hebt voor deze basiscompetentie, kan je deze gerust bij ons indienen via de link op de website Indienen BC.

  • Kan op diverse manieren ICT aanwenden (e-mail, websites, forums, social media, chat, instant messaging...) om problemen op te lossen.
  • Kan de in browsers ingebakken inspectietool gebruiken om problemen op webpagina's op te lossen.
 

Weblay-out en -functionaliteiten - mogelijke invulling van BC024

Opleiding: 


We benadrukken hier nogmaals dat onderstaande voorbeelden van leerinhouden niet bindend zijn en bedoeld zijn ter inspiratie voor je eigen module. Welke leerinhouden je zelf zal gebruiken zal telkens afhankelijk zijn van de doelgroep voor wie je de module zal geven. Denk gerust zelf na welke leerinhouden je zou gebruiken voor deze basiscompetentie. Wanneer je zelf een eigen invulling hebt voor deze basiscompetentie, kan je deze gerust bij ons indienen via de link op de website Indienen BC.

  • Volgt de nieuwigheden en trends via diverse kanalen om zijn deskundigheid inzake ICT op te bouwen (vakliteratuur, kranten, boeken, sociale media, websites, netwerken…).
 

Weblay-out en -functionaliteiten - mogelijke invulling van BC205

Opleiding: 


We benadrukken hier nogmaals dat onderstaande voorbeelden van leerinhouden niet bindend zijn en bedoeld zijn ter inspiratie voor je eigen module. Welke leerinhouden je zelf zal gebruiken zal telkens afhankelijk zijn van de doelgroep voor wie je de module zal geven. Denk gerust zelf na welke leerinhouden je zou gebruiken voor deze basiscompetentie. Wanneer je zelf een eigen invulling hebt voor deze basiscompetentie, kan je deze gerust bij ons indienen via de link op de website Indienen BC.

  • Kan een geavanceerde navigatiestructuur maken (contextuele menu’s, categorieën, tags, …). 
  • Kan de interne linkbuilding van een website uitbouwen (broodkruimelspoor, HTML-sitemap, links in de voettekst, deep links, gerelateerde pagina’s, ...). 
 

Weblay-out en -functionaliteiten - mogelijke invulling van BC206

Opleiding: 


We benadrukken hier nogmaals dat onderstaande voorbeelden van leerinhouden niet bindend zijn en bedoeld zijn ter inspiratie voor je eigen module. Welke leerinhouden je zelf zal gebruiken zal telkens afhankelijk zijn van de doelgroep voor wie je de module zal geven. Denk gerust zelf na welke leerinhouden je zou gebruiken voor deze basiscompetentie. Wanneer je zelf een eigen invulling hebt voor deze basiscompetentie, kan je deze gerust bij ons indienen via de link op de website Indienen BC.

  • Kan een weblay-out (indeling, kleuren, lettertypes, …) aan eigen wensen aanpassen. 
  • Kan een webomgeving responsive maken. 
 

Weblay-out en -functionaliteiten - mogelijke invulling van BC207

Opleiding: 


We benadrukken hier nogmaals dat onderstaande voorbeelden van leerinhouden niet bindend zijn en bedoeld zijn ter inspiratie voor je eigen module. Welke leerinhouden je zelf zal gebruiken zal telkens afhankelijk zijn van de doelgroep voor wie je de module zal geven. Denk gerust zelf na welke leerinhouden je zou gebruiken voor deze basiscompetentie. Wanneer je zelf een eigen invulling hebt voor deze basiscompetentie, kan je deze gerust bij ons indienen via de link op de website Indienen BC.

  • Kan de webomgeving interactief maken (reacties op webpagina's toelaten en beheren, online reserveren, chatfuncties). 
  • Kan de webomgeving meertalig maken. 
  • Kan functies als een e-commerce, blog, geo-informatie, nieuwsbrief, kalender, … toevoegen aan de webomgeving.  

Weblay-out en -functionaliteiten - mogelijke invulling van BC208

Opleiding: 


We benadrukken hier nogmaals dat onderstaande voorbeelden van leerinhouden niet bindend zijn en bedoeld zijn ter inspiratie voor je eigen module. Welke leerinhouden je zelf zal gebruiken zal telkens afhankelijk zijn van de doelgroep voor wie je de module zal geven. Denk gerust zelf na welke leerinhouden je zou gebruiken voor deze basiscompetentie. Wanneer je zelf een eigen invulling hebt voor deze basiscompetentie, kan je deze gerust bij ons indienen via de link op de website Indienen BC.

  • Kan gebruikers toevoegen en rechten toekennen om samen te werken aan de webomgeving. 

Weblay-out en -functionaliteiten - mogelijke invulling van BC288

Opleiding: 


We benadrukken hier nogmaals dat onderstaande voorbeelden van leerinhouden niet bindend zijn en bedoeld zijn ter inspiratie voor je eigen module. Welke leerinhouden je zelf zal gebruiken zal telkens afhankelijk zijn van de doelgroep voor wie je de module zal geven. Denk gerust zelf na welke leerinhouden je zou gebruiken voor deze basiscompetentie. Wanneer je zelf een eigen invulling hebt voor deze basiscompetentie, kan je deze gerust bij ons indienen via de link op de website Indienen BC.

  • Kan een webomgeving verhuizen naar een andere webhost.

Weblay-out en -functionaliteiten - mogelijke invulling van BC310

Opleiding: 


We benadrukken hier nogmaals dat onderstaande voorbeelden van leerinhouden niet bindend zijn en bedoeld zijn ter inspiratie voor je eigen module. Welke leerinhouden je zelf zal gebruiken zal telkens afhankelijk zijn van de doelgroep voor wie je de module zal geven. Denk gerust zelf na welke leerinhouden je zou gebruiken voor deze basiscompetentie. Wanneer je zelf een eigen invulling hebt voor deze basiscompetentie, kan je deze gerust bij ons indienen via de link op de website Indienen BC.

  • Kan bij problemen gebruik maken van een manuele reserve back-up (opgeslagen op een lokaal medium).
  • Kan oordelen welke backup methode het interessantst is afhankelijk van de webomgeving.